Att förstå är att inse fakta


 Philosofins tankeverksamhets inramning

 
 
Vad är en philosofisk tanke om inte det är att den far överallt som är det att tanken flyr mellan allt som är och blir det enda i tankens gångavsnitt. För det som är en sann bild kan vara oförfalskad av den som inte ser att den finns i det inre som är där nerven av att inget förstå om den inre tankens bildavlösning. Som är att inse något men att förstå att allt finns och inget är. För det är och blir en sådan tidsavlösare av allt som är av det som väver en sannhet men även en klarhetens oförvanskade inre upplevelse. Så för att inse allt som är att vara den innersta av allt som är och som kommer farande som två stycken tankespeglar som speglar sig mot varandra. I det som är att vara ett så sant sätt att se det på och det är den spegel som sitter innerst är den som förljuger allt som är avspeglat inuti allt. Så som det är menat kan det sägas tusen gånger om. Och det som sägs sedan är att inget ord är viktigare än det som är det ordet som sägs efter detta. För att inse detta så är det att allt som sedan kommer är den första tankespegeln som är den som ger det första av det sagda ordalydelsens betydelse i tankens gångavsnitt. Att sedan tänka tanken som svävar ovan allt är den första som är den som kom sist i den inre och den yttersta av allting. Som är att förevisas i det som är den enda och av allt komna sagda och menade i den tankegången som är av den spegelns öppenhets tankesvävande tanke. Om allt skulle vändas om i en fyrgradig cirkel så skulle alla förstorade glas som är dem som är där det finns och är en enda av allt och det är den tanken som är allt över allt. Och det är varför tänker jag. Jag tänker inte jag tänker aldrig jag bara ser att jag kan tänka men tanken är inte en tanke det är tråd av vetande. 
 
En enda tanke kan vara så svår att den kan få fart på det som inget betyder. Men den svåraste är att inget är som det egentligen var i det som är att tänka litet är som att öppna stort. Så för att förstå detta så måste den som inget vet tänka såsom det fanns så många av allting att inget är likt något annat i den tanken som är kommet framåt. I det som är tänka i två steg är som att inse tankens betydelse i det tänkta tankens språkförnuftiga som är att allt finns inte egentligen. Det är endast en bild av ingenting som är byggt av tankar som har byggt allt som är det som finns och är i detta som är en illusinorisk bildavlösare av alla tänkta tankar. För det som är så av det förvanskade sättet som är att inget är så menat som att det är och kommer aldrig att finnas den som är den finaste. Och det är den stora örten som har det inom sig i sin del av allt som tanken aldrig når fram till. I det som är dess stora inre bildkomna av det som är öppet i sig. Så för att förstå detta så måste allt som är menat sägas så av dem som inte vet att säga något är att tanken är inget. För ingen som är något vet att det är och blir inget om inte det visar sig en sann och så av det tänkta ordets sanna betydelse som växer och frodas i sig. Som är att finnas i allt är som att finnas till i det som är tankens innersta sökta svar. Som är att tänka och förstå samtidigt är att växla alla tankar fram och åter. I en bana som är trådar som är trådar i trådarna i alla vener som är mellan hjärnan och alla trådar.  
 
Spirande tanke
 
Om det fanns så finns fanns allt i det som är att
vara det som är i det som är för ingen vet att det
finns det som är och det är det som kommer och
det som går i det som är att inget veta men allting
är som en inre och en innersta av allt i allting
 
Så det som en gång fanns i det som är så kommer
inget igenom det som finns i det som är det enda
av det tillkomna sanna jag som är en enda av allt där 
jag finns i det som kom och det som sedan blev som
det en gång var så menat 
 
För det enda som var kom som det blev men det kom
och det kom igen i det som är en del av allt som finns
i detta som är att inget är egentligen menat men det
kom ändå och blev ett av allt som är att det även är
ett så kommet av allt som finns och är 
 
Sodom sedom se ne ko ne pa ka ne
 
Tanken väcker allt inom dig men ingen tanke väcker allt som är utom dig i dig i din tanke som väcker dig. 


För att bli en Philosofie magistrat i den mytomspunna tankeskolan som är besatt av idel dårar som är och kommer aldrig att ge sig tillkänna om inte det förspunner en enda tankekjedja i den kjedjan i den länken som är sammansvetsad av koppartråd. Och den tråden är ingen tråd utan ett snöre som är tvinnat i garn av tvenne tvåtusentvåhundra kulörta spegelfärger. Som speglar sig mot varandra när som den renaste färgen är den bruna. Som är så skitig i sig så ingen av alla tankar som passerer igenom den karusell som den finaste kjedjan är uppbunden i och det är i dem texterna som är återgivna en gång för så länge sedan så att ingen vet det ordet som är skrivet i den typen som hebbe som kallas det som hobbe även. Och det är två olika betydelser som är förknippade med vetandet om människans färdväg i fägringens början i färgringens slut eller början. Välj var du vill avsluta ditt lilla liv som endast hebbe eller hobbe vet om hur var när. Så nu till det som är det viktigaste i en fisig filosofs inre balans. Jo det är att läsa dom styckena som är baserade på tron om Guds exstansialism som är att finnas till här nu där. Och för att veta det så skall jag skriva en sak som är nog så important och viktig så här är det nu. Jo om du som ser detta ser att en bokstav finns i alla orden. Varför svär du inte över alla andra orden som du läser när du ser Guds ansikte fladdra för dig i tanken som du bär på. Så för att se Gud så måste du se alla människors näsor som är en avbild av hans. För Gud har en lång en som han kan skicka fnysningar till alla som är dumma som inte bergriper att människor har ett luktsinne även fast inget finns. Så är det med det. Som min Vägis säger och nu till det som är ännu mera important och så viktigt så att jag inte kanske inte vill skriva det. Men tar risken för det kan uppfattas illavarslande av dem som inte dyrkar vägen som är bred över den stilla ocean som är där alla fiskar simmar omkring. Så jo en som jag fick veta det av var den störste av dem alla och det Aristoteles den vackre Gudakännaren som fanns i Jerus och som skrev till Gud en gång så här. Så håll till godo mina vänner som nu vill läsa det.

Jag Är Ingen, Jag Är Någon, Jag  Är, Vem Är Du.

För att veta det som är att vara något skall jag Eila Spjateborg skriva en än så viktig detalj som ingen philosof har tänkt på i den tänkandes banegång. Och det är att inte egentligen veta det att det finns och är en del av allt i det som är öppet- och stängdhet i sig i det ordet och den långa intetsägande meningen som en gång kom till när Aris som jag kallar honom för han ville aldrig blir kallad Guds son som jag ville veta det. Så för att klargöra en detalj så kommer inget nu utan det blir en bok som Eila Spjateborg skall skriva till alla tänkare som vill att världen skall vara en annorlunda leverne i det som kallas världens union. Eila skriv en sak nu som jag vill det så skriv ner det som du skrev i en annan sida så gör det nu,

Jo det första som en philosof yttrade i det som även är en svårighet att få till det med en annan philosof som var Anta och Danta som dom kallade sig även men var Sokrates vänner som dom var. Så då i en fylla som dom hade så kallade Anta på Danta och sa så hårt han kunde till honom "Vem fan är du" som inte kan veta mig. Då så Danta inget utan hällde upp en vinslurk till Anta och sa drick broder drick. Sedan efter en tid så kom det fram att nu så skall vi säga det igen inget skall skriva nu så är det med det. Hårdis visst hårdis är jag men jag vet att du kan så är det med det. Så så. Om du skriver mera så kommer jag att stoppa allt så är det med det. Så hårdis är dårtids så är det med det så så. Jag älskar dig min philosfie magistrat. Älskar dig med min man som skall skriva en sak sedan så är det med det så så. Nu så skicka detta till dem som vill läsa en sak till. Vad om hur du har fått en peng nu som sitter som klistrad i dig. Så är det med det så så nu så. Så jippi dippi pippi. Så så. Nu så skriv till Hedvig att du är biljonär nu. Så är det med det. Så så nu nu nu så så så. Puss gumman som skall prova kläder nu så är det med det så så nu nu nu. Briljant master. Tack min sköna.